Afzeggen van uw afspraak

Bij U-Clinic kennen we nauwelijks wachttijden. We doen dan ook ons best om met u zo spoedig mogelijk een afspraak te kunnen inplannen. Helaas komt het met enige regelmaat voor dat patiënten wegblijven op een afspraak. Dit is vervelend voor ons, omdat wij onze tijd op die manier niet efficiënt kunnen inzetten. Bovendien is het daardoor ook vervelend voor u als patiënt: de wachttijden lopen onnodig op en zorgkosten verhogen.

Om dit tegen te gaan berekent U-Clinic deze kosten door aan de patiënten die wegblijven.

Wat betekent dit voor u?
Als u bent verhinderd voor een afspraak, dan dient u dat ten minste 24 uur van tevoren te melden. Als u te laat of helemaal niet afzegt, dan brengen we een deel van de kosten bij u in rekening. Dit no-show-tarief van € 50,- moet u zelf betalen en valt niet te declareren bij uw zorgverzekeraar.

Het afzeggen van een afspraak kan telefonisch via ons algemene nummer 035-6917208 van maandag tot en met vrijdag tussen 9:00 en 17:00.