U-Clinic vindt het belangrijk dat je als cliënt tevreden bent over je behandeling, bejegening en begeleiding.
Dit geldt natuurlijk ook voor alle andere vormen van dienstverlening waar je mee te maken kan krijgen tijdens je bezoek aan U-Clinic.
Wil jij je je ervaringen bij ons delen? Wij horen graag je mening. Zo kunnen wij onze processen verbeteren.
Bij U-Clinic doen we er alles aan om jouw bezoek en eventuele behandeling zo goed mogelijk te laten verlopen.
Toch kan het voorkomen dat je niet tevreden bent over iets dat je hebt meegemaakt of waar je geen goed gevoel over hebt.
Ben je bijvoorbeeld ontevreden omdat:
- Je niet vriendelijk behandeld bent?
- Afspraken niet zijn nagekomen?
- Je te lang hebt moeten wachten?
- Je vindt dat de behandeling niet goed is verlopen?
We vertellen je graag over onze klachtenregeling, want voor ons is jouw klacht een manier om te leren en verbeteren.
Wat kan je doen bij een klacht?
Blijf in ieder geval niet rondlopen met iets waar je mee zit, maar bespreek dit ons.
Je kan je ervaring op verschillende manieren bespreken of kenbaar maken, namelijk:
Een persoonlijk gesprek of per mail
Als je een behandeling hebt ondergaan en je toch niet tevreden bent vinden wij het prettig als je ons dit laat weten. In een persoonlijk gesprek proberen we samen tot een oplossing te komen. Neem telefonisch contact met ons op via 085-0220580 of mail ons via: klacht@u-clinic.nl.
Is een persoonlijk gesprek niet voldoende, wil je niet in gesprek, of komen we er samen niet uit?
Dan kun je officieel jouw klacht indienen. Dat doe je door het volgende formulier in te vullen: Klachtenformulier U-Clinic
Onze klachtenfunctionaris zal vervolgens binnen 2 werkdagen laten weten dat de klacht in goede orde is ontvangen.
- De klachtenfunctionaris zoekt eerst uit waar de klacht over gaat en wie er eventueel bij betrokken is.
- Wanneer er een compleet beeld is krijg je binnen 10 werkdagen na ontvangst van de klacht een bericht met een voorstel voor een oplossing. Is er toch meer tijd nodig om de klacht goed te kunnen onderzoeken, dan word je daarover geïnformeerd.
- Om een oplossing te vinden voor jouw klacht kan het soms gebeuren dat de klachtenfunctionaris zowel jou als de mensen waarover je ontevreden bent uitnodigt voor een gesprek, waarin de klachtenfunctionaris als bemiddelaar optreedt.
- De klachtenfunctionaris zal je klacht binnen 6 weken volledig afhandelen.
Vermeld de volgende gegevens in het klachtenformulier:
- De datum van de gebeurtenis waarover je een klacht indient.
- Een beschrijving van je klacht.
- Eventueel de personen waarover je een klacht indient
- Lukt het niet om het formulier zelf in te vullen? Vraag een medewerker om hulp.
Mocht je er onverhoopt na het indienen van je klacht niet uitkomt met onze interne klachtenfunctionaris, kun je je richten tot de geschillencommissie.
Geschillencommissie
U-Clinic is lid van Zelfstandige Klinieken Nederland (ZKN) en voldoet aan de keurmerkeisen zoals die door ZKN zijn opgesteld. ZKN heeft zich aangesloten bij een geschillencommissie, waar leden van ZKN aan zijn verbonden. Meer informatie hierover vindt u op de website van ZKN. U kunt uw klacht aanmelden bij de geschillencommissie via deze link.
Bent u tevreden over onze dienstverlening dan horen wij dat natuurlijk ook graag!
Via de onafhankelijke zorgvergelijkingssite Zorgkaart Nederland heb je de mogelijkheid om onze specialisten en ons zorgaanbod te waarderen. Zo krijgen andere potentiële cliënten of patiënten een goed beeld van de manier waarop wij onze zorg aanbieden.
Klik hier om ons te waarderen via Zorgkaart Nederland.