Home > Over ons > Kwaliteitsbeleid

Kwaliteitsbeleid

Bij U-Clinic weet je zeker dat je de beste zorg kan verwachten. Niet alleen in je behandeling, maar ook op administratief gebied. Maar dit zijn natuurlijk niet de enige meetpunten van kwalitatieve zorg.

Voel je gehoord en begrepen

Bij U-Clinic werken allemaal professionals, stuk voor stuk keien in hun specialisme. Op medisch, logistiek en administratief gebied. Maar kennis en technische vaardigheid zijn niet de enige meetpunten voor het bepalen van kwaliteit in de zorg. De genezing en het welbevinden van mensen wordt sterk beïnvloed door de kwaliteit van de behandeling. Een patiënt die voldoende aandacht krijgt, schat de kwaliteit van de zorg hoger in. Sterker, een patiënt die zich gehoord en begrepen voelt, voelt minder pijn en ongemak en geneest zelfs sneller! Dit is waar wij bij U-Clinic ons op willen onderscheiden.

 

Samen het proces vormgeven

Ons zorgproces verloopt in co-creatie. Wij schetsen voor jou de mogelijkheden en geven jou zo de regie in handen. We maken dus samen een keuze. Bovendien nemen we uitzonderlijk veel tijd voor elke patiënt. Het eerste gesprek met de specialist kan wel een vol uur duren (in veel reguliere ziekenhuizen gaan de protocollen uit van 10 minuten) en als de behandeling niet meteen ter plekke plaats kan vinden, stelt specialist en samen met jou een behandelplan op.

 

Specialisten die kijken naar patiënten, geen kwalen

Een van de redenen voor een specialist om zich aan te sluiten bij ons team is juist de mogelijkheid om de patiënt echt te zien. Als mens, niet als de zoveelste kwaal die langs de behandeltafel geschoven wordt. Omgekeerd selecteren wij ook nieuwe collega’s – en niet alleen in de medische specialismen – op hun sociale en communicatieve eigenschappen. Van de receptioniste tot de boekhouding, iedereen is zich continu bewust van de U-Clinic-aanpak, die service op een menselijk niveau centraal stelt. Dat betekent bijvoorbeeld óók helderheid over vergoedingen en kosten. Goede bereikbaarheid. Flexibiliteit in openingstijden (denk aan een avondpoli). En vooral: aandacht voor de behoeften van de patiënt.

 

Specialisten die duiken in een specialisme

De chirurg in een ziekenhuis opereert een blindedarm, trekt een verzakte blaas op en verwijdert spataderen of aambeien. En is dus eigenlijk een chirurgisch generalist. De artsen van U-Clinic beperken zich tot één aandoening. Hierdoor worden zij zeer bedreven in de behandeling ervan. Een bijkomend voordeel van U-Clinic is dat de specialist van intake tot nazorg betrokken blijft. Zij voeren geen supervisie over een team behandelaars en verpleegkundigen, die naar elkaar kunnen wijzen als er iets misgaat. De specialist doet alles zelf, zodat altijd volledig duidelijk is waar de verantwoordelijkheid ligt.

 

Jij bepaalt hoe wij het doen

De bovenstaande stelling heeft een dubbele betekenis. Jij, als patiënt hebt een belangrijke stem in hoe wij de behandeling plannen en uitvoeren. En jij bepaalt ook hoe wij ’t doen op het gebied van kwaliteit. U-Clinic werkt met ‘patient related outcome measurement’ (vertaald: patiënt gerelateerde uitkomstmetingen): continu onderzoek naar de klanttevredenheid. We houden bij wat er goed gaat, wat er misging (als er wat misging), wat beter kan, welke complicaties optraden en welke eventuele klachten er waren. Bovendien – en dit is uitzonderlijk – zijn we heel open over de resultaten van dit onderzoek. Wij maken 100% transparant hoe wij scoren op het gebied van kwaliteit, zowel tegenover de verzekeraars als de patiënten.

 

Meer weten over ons kwaliteitsbeleid?

Of je nu patiënt bent, verzekeraar of verwijzer, wij leggen graag nader uit hoe wij de kwaliteit van onze behandelingen én het proces daarom heen garanderen. Neem dus gerust contact met ons op. U-Clinic is er voor joú!

Blog